събота, 11 декември 2010 г.

Кекс с конфитюр от ягоди

 От малка любимите ми неща за готвене са кексове, сладкиши и всякакви други сладости, защото просто обожавам сладко. :) Отдавна не се бях захващала да приготвя нещо вкусничко в кухнята, но многото прекрасни блогове с вкуснотийки ме вдъхновиха да започна. И понеже, както споменах по-горе обожавам сладичко, си направих този лесен и много вкусен кекс, който намерих на страниците на "Ястия за коледните пости" притурка към декемврийският брой на Кулинарен журнал. А ето и рецептата:

Продукти:
1 с.л. сода бикарбонат
200 г ягодов конфитюр
200 г захар
1/2 ч.ч. олио
150 г смлени орехови ядки (аз ги пропуснах поради липсата им вкъщи, а и защото по принцип не обичам орехи)
1 ч.л. канела
1 ч.л. индийско орехче
500 г брашно
пудра захар за наръсване

Начинът на приготвяне е следният: Содата бикарбонат се смесва с ягодовият конфитюр, разбърква се и престояват 15-20 минути, след което към тази смес се прибавят 1 и 1/2 ч.ч. вода, захарта, олиото, ядките, подправките и брашното. Разбърква се добре и се изсипва във форма за кекс, намазана с олио и поръсена с брашно. Кексът се пече в умерена фурна и щом се извади, се поръсва с пудра захар.

Нищо сложно не е, но пък става много бързо и вкусно. Давам мерките от списанието иначе повечето неща си добавях на око, за да си стане типичната за кекс смес. Ще постна и една снимка, която е отвратителна, но е от телефона, тъй като лятото ни ограбиха и все още не съм се наканила да си купя нов фотоапарат.

На нас ни беше вкусно, направете си  и вие този бърз и лесен кекс няма да съжалявате. :)

Няма коментари: