петък, 12 ноември 2010 г.

Уникални музеи в България - от поредицата Пътеводител на българския пътешественик


 Още лятото видях тази книжка в Orange във Варна и си казах, а не ще трябва да я имам. Септември вече не се сдържах и си я купих. Много полезна книжка, ако човек се чуди, къде да почива и дали на мястото, където отиде ще има нещо ценно и интересно да види и научи. 
 Определено са се постарали издателите. Страниците са хубави гланцирани и на тях много хубаво изпъкват снимките от споменатите музеи. Текстовете са приятни за четене, много съдържателни и дори само от тях човек научава много интересни неща от историята на България и за хората живели по нашите земи в близкото, далечното и много далечното минало. Описани са 23 музеи от цяла България.
 Сигурно за повече от половината музеи дори не бях чувала, за което признавам си срам ме е.Като на пример това, че от четири години почти всеки месец съм във Варна, а не знаех, че там се намира музеят по История на медицината, който на всичкото от горе се оказва не само единственият в България, но и единственият на Балканите. Смятам на някое от следващите ми ходения, да го посетя, съдейки по написаното в книжката има доста интересни неща, които да се видят в него. 
 Горда съм, че два от споменатите  музеи посетих тази година, даже писах за тях и според мен наистина са уникални. Но се оказа,че има още много красиви и уникални места, които ще посетя в бъдеще. 
 Идеята за такава книга е много хубава, самата книга е много полезна, интересна и се чете с лекота. 

Няма коментари: