понеделник, 8 август 2016 г.

Селенът и моето здраве

    Най-доброто доказателство за това дали нещо влияе по начина, по който навсякъде пишат е да се изпробва на собствена глава. 
  След двете операции първата за огромна киста на яйчника и втората за извънматочна бременност, а да не забравяме и ужасното шест месечно лечение с инжекциите Золадекс, за което може да прочетете тук, който и да е организъм би избухнал в нещо неконтролируемо. Разбъркването на хормоните беше абсолютно неизбежно след всичко споменато по-горе, а да не изключваме и големия стрес причинен от работа с малоумни колеги и шефове. Почнах да дебелея не драстично, но въпреки всичко неприятно за мен тъй като все пак винаги съм била в рамките на нормалните килограми, то и сега съм в тях, но аз не се чувствам добре смятам, че 5-6 килограма надолу ще са перфектни за мен. Почнах много да се изморявам, да нямам никакви сили и си сменях емоциите през 5 мин. 
    След дълго четене и проучване стигнах до извода, че може нещо да се случва с шитовидната ми жлеза за това реших да си направя ехографски преглед. Резултатът беше, че двата дяла са с нормални размери, без лезии и липса на наличие на увелечени регионални лимфни възли, но с леки дифузни промени и леко намалена ехогенност, в следствие на което ми беше предложено от лекаря да си направя изследване на хормоните, както жената се изрази за всеки случай. 
    Послушах съвета и няколко месеца по-късно си направих изследвания за TSH, Free T4 (fT4), TAT (Tg Ат) и MAT (TPO Ат) в МДЛ Бодимед, защото след известно проучване стигнах до извода, че може и да е добра лаборатория с добри специалисти. Единствения показател извън нормата беше този за TSH. Той трябва да е в рамките на 0.27 - 4.20 uIU/ml, моят беше 5.09 кажи речи почти единица над нормата. 
   Веднага в мен се прокраднаха едни мисли за ходене по лекари, предписване на разни гадни лекарства и т.н. (да уточня, че по принцип и нямам много вяра на лекарите, мисля, че за съжаление всичко в България се превърна в бизнес, а и не само при нас де). В следващия момент се върнах към добрия стар интернет с въпроса как естествено може да се по-добри функцията на щитовидната жлеза. След дълго проучване стигнах до извода, че трябва да започна да пия селен
  Селенът има много положителни влияния върху целия организъм, но най-вече върху имунната система и щитовидната жлеза. Другият полезен елемент, който всички знаем е йодът, но за него нещата трябва да са доста по-контролируеми и не до там безопасни ако се взимат грешни дози, така че както и по-горе написах всичко сочеше селенът, като евентуално спасение пред алтернативата на конвеционални терапии и лекарства.
    Поради влечението ми към по-чистите продукти във всяка една част от живота и тук се насочих към такъв продукт, а именно Selenium на Viridian. Селенът в тези таблетки е под формата на L-селенметионин 200 мкг на базата на люцерна, спирулина и боровинка в растителна целулозна капсула. Приема се по 1 таблетка на ден.
     Вече пия селенът като добавка една година и половина, всеки месец, но прекъсвам някои дни къде от мързеливост, къде от забрава. В резултат преди два месеца като си направих изследванията отново, което се явява около година и три месеца след първите изследвания стойността на хормона TSH е вече 2.52, което е на половината на предния резултат. Направих изследванията в същата лаборатория за по-голяма достоверност. Всички останали резултати са почти същите, даже и еднакви с предните.
     Други ползи от пиенето на селена при мен са:
        * на единия си крак преди да почна да пия селен по стъпалото имах доста кокоши трънове, много дълбоки и болезнени при продължително ходене. Опитвах разни други методи, но резултатите бяха бавни и се отказвах бързо. Когато започнах да пия добавката беше зима и не си поглеждах много стъплата освен, когато ги мажех с крем и така след няколко месеца изведнъж установих, че всички кокоши трънове са изчезнали като с магическа пръчка и то без да правя нищо. Единствената промяна беше селена. Както знаете кокошите трънове се появяват предимно при отслабена имунна система, за това и с пиенето на селена при мен те изчезнаха и до сега не са се появявали пак.
          * от година и половина съм се разболявала само един единствен път с лека хрема за около 3 дни, нали си знаете заради имунната система :)

Малко дългичка публикация стана, но пък исках да съм достаъчно изчерпателна и полезна, дано на някой помогне опита ми със селена.

До скоро и бъдете здрави :)

2 коментара:

EliSt каза...

Здравей, Васи! Отново прекрасна публикация! Исках да те попитам за приятелско мнение - дали по време на Золадекс, наред с магнезия и калция, мога да пия и селен според теб??? Благодаря ти...

vasi каза...

Здравей,
Благодаря ти! Принципно селенът е мн полезен, но не трябва и да се прекалява с него. В случая със Золадекса не мога да изкажа точно мнение, тъй като не съм чела за селена в тази връзка. При лечението със Золадекс има доста хормонални промени в целия организъм и не съм мн сигурна дали не би навредило по някакъв начин. Може би ще трябва да потърсиш повече информация :)